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  • Une collection d’arguments en faveur de l’exclusion de l’Islam (en Suisse)

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Pourquoi les Musulmans exécutent-ils tant d’innocents?

August 30th, 2006 by ajmch

C’est ce que se demande Denis MacEoin dans l’édition d’automne du Middle East Quarterly:

While often ignored in the Western media, human rights abuses in the Islamic world are a daily occurrence. Both Muslim states and ad hoc religious courts order mutilation and execution, not only of criminals but also of individuals—mainly women—who have not committed anything which would be considered a crime in other societies. In some cases, Shari‘a (Islamic law) tribunals issue death sentences for those acquitted in regular courts. In other cases, religious leaders invoke religion to sanction non-Islamic practices such as honor killings and female genital mutilation. 

L’auteur est un excellent connaisseur de ces questions. Il leur a consacré une vie de chercheur et d’enseignant. Son approche est différenciée, historique, englobante, presque rassurante. Parfaite. À lire absolument. Et, constatant qu’à l’heure actuelle, 

A hardening of sentiment against the West and an increasing tendency to fall back on conspiracy theories to explain Islamic problems seem to make insistence on tough Shari‘a-mindedness a desirable option for many if only as a weapon to use against perceived Western weaknesses. Desperate not to offend, the West has done little to make issue of abuses such as those promoted by judges like Haji Reza’i [qui a fait exécuter une jeune fille de 16 ans, sans avocat, se fondant sur le Coran contre les lois iraniennes]. While crimes such as his go unpunished, the continued stoning, hanging, flogging, and even beheading all serve to intimidate Western critics and are, therefore, encouraged by Islamic states and groups.

Il conclut

On a wider scale, a major debate needs to take place between advocates of Islamic or other relativist human rights agendas and supporters of the principle that such rights are, by their very nature, universal and applicable to all people at all times and in all places. Unfortunately, that debate cannot take place openly while there is a threat of violence from those who oppose the notion of human rights as a Western or Zionist evil. (…)

Human rights issues must be linked more firmly to trade and other agreements. The multiculturalist notion that Muslims may not be criticized for the use of unjust and cruel punishments must be countered. The stigma of political incorrectness is counterproductive. Islamic countries and ordinary Muslims must be given incentives to observe human rights norms within their borders and disincentives to apply the Shari‘a in harsh and unjust ways.

Il est certain que Denis MacEoin désapprouverait d’emblée l’idée d’interdire l’Islam à l’Occident. Je pense qu’il aurait raison si cette démarche avait la moindre chance de succès. Oui, il est impossible de prôner l’interdiction de l’Islam en Occident – cela va trop à l’encontre des fondements de nos pays.

Mais que penserait Denis MacEoin d’une expérience? D’une interdiction dans un cadre limité, restreint à un petit pays tranquille, sans vrai problème de Musulmans pour l’instant, mais qui, en voyant l’évolution de la situation chez ses voisins, pourrait prendre une initiative innovante en la matière et créer une zone expérimentale de non-Islam? En Suisse?

Quel que soit le résultat d’une telle expérience, il ne sera certainement pas d’une ampleur incontrôlable, ni d’une portée irréversible. Mais quel trésor d’enseignements! Et quelle fantastique source d’informations et d’argumentations pour le grand public, quel débat, quel puissant coup de projecteur sur les motivations, les ressorts, le mécanisme profond de l’islamisme de notre temps, ses conséquences probables et ses solutions possibles.

Oui, même Denis MacEoin, je pense, pourrait approuver le projet du comité du 31 juillet, considéré sous cet angle.

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